Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Písemné projevy žáků se sluchovým postižením vzdělávaných na školách pro sluchově postižené
Scheinostová, Markéta ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje tématu písemných projevů žáků se sluchovým postižením vzdělávaných na školách pro sluchově postižené. Diplomová práce se skládá z části teoretické a z části praktické. Teoretická část je věnována poznatkům, které jsou k tomuto tématu k dispozici jak v domácí, tak v zahraniční literatuře. Konkrétně se věnuje tématům, jako je jazyk a komunikace osob se sluchovým postižením, výuka žáků se sluchovým postižením se zaměřením na výuku jazyků, především českého jazyka, a gramotnost osob se sluchovým postižením. Praktická část diplomové práce je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem bylo popsat odlišnosti mezi texty žáků se sluchovým postižením vzdělávaných ve školách pro sluchově postižené a texty intaktních žáků vzdělávaných ve školách hlavního vzdělávacího proudu. V rámci výzkumného šetření byly získány texty žáků se sluchovým postižením a texty žáků intaktních, přičemž obě skupiny dostaly identické zadání. Tyto texty byly dále analyzovány a porovnávány v jejich rozsahu, struktuře a obsahu a následně v nich byly vyhledány chyby, které byly dále kategorizovány a popisovány. Chyby identifikované v textech informantů byly dále rozděleny do čtyř kategorií, a to chyby formální, hlásková stavba slov, slovní zásoba a morfosyntax. V těchto kategoriích byly identifikována...
Vzdělávání neslyšících žáků základních škol pro sluchově postižené během světové pandemie COVID-19
Pospíšilová, Olina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce "Vzdělávání neslyšících žáků základních škol pro sluchově postižené během světové pandemie covid-19" se zabývá analýzou změn, které nastaly ve školství během pandemie covidu-19. Teoretická část diplomové práce představuje systém vzdělávání sluchově postižených, jeho historický kontext, legislativní ukotvení a moderní trendy ve vzdělávání osob se sluchovým postižením. Nadále jsou v teoretické části definovány komunikační systémy, které mohou osoby se sluchovou vadou využívat. V poslední kapitole je popsáno onemocnění covid-19, jeho průběh, šíření a mimořádná opatření s ním související. V Empirické části jsou použity výpovědi informantů, které byly získávány pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Byli osloveni jedinci z řad vyučujících, rodičů a žáků, kteří se aktivně podíleli na vzdělávání žáků se sluchovým postižením během světové pandemie covidu- 19. Cílem práce je zkoumání vzniklých změn z pohledu pedagogických pracovníků, rodičů a samotných žáků se sluchovým postižením. Výzkum poukázal na to, jak byla situace bezprecedentní, což lze vidět na nepřipravenosti jednotlivých účastníků výzkumu. Vyučující a rodiny často nevlastnili potřebné technické vybavení ani nezbytné znalosti k zajištění online výuky. Samotná výuka byla podstatně omezena, jednotlivé předměty byly zredukovány. Žáci...
Hodnocení slovní zásoby u dětí se sluchovým postižením ve školním věku
Sehnoutková, Adéla ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá hodnocením slovní zásoby v českém znakovém jazyce u dětí se sluchovým postižením ve školním věku, kteří navštěvují základní školu pro sluchově postižené. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se skládá celkem ze tří kapitol. První kapitola se zabývá významem sluchu, klasifikací sluchového postižení a diagnostikou sluchových vad. V práci je také představen rozvoj řeči u dětí se sluchovým postižením a dětí intaktních, dále specifické rysy vyskytující se k řeči osob se sluchovým postižením. Součástí je výčet testů, kterými lze hodnotit slovní zásobu u dětí školního a předškolního věku. V poslední kapitole teoretické části je popsán vývoj dítěte v období školního věku. Teoretická část se zabývá výzkume aktivní slovní zásoby u dětí se sluchovým postižením na prvním stupni základní školy pro sluchově postižené. Výzkumné šetření je zpracováno kvalitativní formou a hlavním cílem práce je zjistit, jaká je slovní zásoba v českém znakovém jazyce u žáků vzdělávajících se na 1. stupni školy pro žáky se sluchovým postižením a ověření, zda je zvolený testový materiál vhodný pro práci s těmito dětmi. V závěru jsou uvedena doporučení pro praxi. Testový materiál by mohl být návodem, jak s těmito dětmi pracovat během ověřování jejich znalostí v oblasti...
Logopedie na 1. stupni ZŠ pro sluchově postižené
Šusterová, Pavla ; Hudáková, Andrea (vedoucí práce) ; Okrouhlíková, Lenka (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na způsob realizace logopedické péče na prvním stupni vybraných základních škol pro sluchově postižené. Pozornost je věnována především organizačnímu schématu, ukotvení logopedie ve vzdělávací koncepci školy a vztahu logopedie k různým vzdělávacím předmětům. V úvodu práce je popsán vztah logopedie k výchově a vzdělávání žáků s vadou sluchu. V druhé části je objasněn průběh výzkumu na vybraných základních školách pro sluchově postižené a základní charakteristika těchto škol. Třetí část obsahuje souhrn kurikulárních dokumentů, které za posledních šedesát let ovlivnily vzdělávání žáků s vadou sluchu a měly mimo jiné vliv na realizaci a cíle logopedické péče u těchto žáků. S touto částí úzce souvisí část čtvrtá, která se zaměřuje na popis odlišností v ukotvení logopedické péče v jednotlivých vyučovacích předmětech v minulosti a současnosti. Závěrečná část práce porovnává dřívější a současnou organizaci individuální a kolektivní logopedie na školách pro sluchově postižené. Klíčová slova: základní škola pro sluchově postižené, logopedická péče, řečová rehabilitace, sluchová rehabilitace, trénink odezírání
Současné pojetí vyučovacího předmětu Znakový jazyk na ZŠ pro SP
Karolová, Soňa ; Červinková Houšková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hudáková, Andrea (oponent)
Hlavním tématem bakalá ské práce je sou asné postavení p edm tu eský znakový jazyk (dále jen ZJ) ve výuce nesly ících d tí na základních kolách pro sluchov posti ené. V jednotlivých kapitolách popisuji celý realiza ní proces výuky, tedy v e, co s výukou eského znakového jazyka souvisí: ukotvení ZJ v kurikulárních dokumentech, didaktické materiály pro výuku ZJ, testování znalostí ák v ZJ, hodnocení znalostí ák v ZJ, osobnost a vzd lání pedagoga ZJ aj. Dále se sna ím popsat a vysv tlit sou asné problémy a otázky, které se vzná í nad výukou eského znakového jazyka na kolách pro sluchov posti ené. P i psaní jsem vycházela nejen z odborné literatury, ale nav tívila jsem také dv koly pro sluchov posti ené ve Vala ském Mezi í í a v Praze Radlicích, které mi umo nily nahlédnout do praktické výuky eského znakového jazyka. Poznatky z t chto náhled jsem zde také zapracovala. Práce p iná í informace o tom, jaké problémy souvisejí s výukou eského znakového jazyka. Z mého et ení vyplynulo, e u itelé eského znakového jazyka se nej ast ji potýkají s nedostatkem didaktických materiál pro p edm t eský znakový jazyk a dále s nejasnostmi ve vymezení p edm tu jako takového a jeho postavením ve výuce. V ím, e tato práce m e být p ínosem nejen pro u itele základních kol pro sluchov posti ené, kte í se potýkají s podobnými...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.